mandag 7. juli 2008

Utslitt

Det er nesten et år siden jeg sist rørte sykkelen min, og flere måneder siden min siste gymtime. Lårmusklene mine fikk derfor en kraftig overraskelse da jeg syklet en og en halv mil for å komme på jobb i dag, og jeg prøver å forberede dem på at dette skal gjentas tyve ganger til i den nærmeste fremtid.

1,5 mil er egentlig ikke såå langt på sykkel, men når du etterpå skal stå i 7 timer kjenner du det likevel veldig godt, eller vondt.

Om arbeidsdagen:
Nok en gang har jeg funnet ut at sveler egentlig ikke er sååå godt, men er likevel for høflig til å takke nei når jeg blir tilbudt. Har også smurt et større antall osteloff, tørket en mengde bord og hørt stakkars fergepassasjerer klage over de blodsugende prisene.

På den positive siden fikk jeg en ny jobbskjorte. En frekk turkis pique-trøye, som faktisk er formsydd, og ikke bredere enn den er lang, som den forrige.

Begynner å lure på om jeg hører litt dårlig, men fant en metode å reagere på uforståelig mumling i dag. Jeg bare sier "ja" litt unaturlig høyt, smiler og ser på kunden i et øyeblikk, før jeg blir veldig opptatt av kassaapparatet, og unngår oppfølgingsspørsmål.

eks: Kunde: (mumler) Fint vær i dag
Johanna: Ja...

Kunde: (mumler) Så fine t-skjorter dere har fått.
Johanna: Ja...

Kunde: (mumler) Brusen i brusskapet var veldig varm.
Johanna: Ja...

-Ikke alltid like vellykka altså, men jeg klarte å ro meg fint inn ved å foreslå at hun kunne prøve det andre brusskapet.

Det var forresten ikke bare brusen som var varm. Airconditionen var ødelagt, og det var over 30 grader både på kjøkkenet og ute i kafeen. Heldigvis kom det, etter noen timer, en skipper eller noe og åpnet døra ut til dekk. Da ble det luftig. ^^

Lurte meg til å jobbe en time ekstra og var heldig og traff på en bussjåfør som hadde plass i bussen og fikk sitte på inn til byen(gratis, oh yeah). Sykkelen ble stående igjen på Flakk, og jeg må DESSVERRE bli kjørt utover i morgen.

Siden jeg ikke har kjøpt meg månedskort, og egentlig ikke bestemt meg om jeg i det hele tatt skal ha det enda, måtte jeg gå hjem fra byen. Jeg hater trim.
Humøret steg litt når en gutt kjente meg igjen fra ferga, og lurte på om det var meg han hadde kjøpt grillpølse av. Jeg latet som om jeg kjente han igjen, og sa ja.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Ja" på innpust fungerer også!