søndag 6. juli 2008

Å rydde rommet

For å si det mildt: Det er en stund siden jeg har ryddet rommet mitt.
For å si det enda mildere: Det er en stund siden jeg har ryddet i skapene mine.

Skaprydding er egentlig ganske moro, men det tar lang tid, og rommet blir alltid enda mer rotete etterpå.

Har nå kastet rundt to søppelsekker med rot, og da har jeg enda ikke begynt på fagbøkene mine... Men innimellom dukker det opp noen skatter som du hadde glemt du samlet på. Innerst i skapet lå blant annet flere titalls gamle bindprøver fra libresseklubben, fra den gangen bindene var på størrelse med bleier. Spennende. Dessuten har jeg åpenbart samlet på utenlandske/gamle mynter. Og Bamsetegneserier.

Her er noen andre skatter som jeg har funnet:

Freshe hårfarger. Den blå var dessverre tom, men jeg prøvde den frekke bronsjefargede, og det var en suksess. Alle hårfarger som lukter bedre enn de ser ut er jo en suksess, pluss selvfølgelig fordelen med at det var både farge og gele i ett. Stivt hår er kult.

Mine tyskskills. Tysklæreren syntes etter hvert at nivået i klassen var for dårlig til å gi oss karakterer, da gikk hun over til smilefjes, strekmunn og surfjes.

Klistremerkealbum, med lodne klistremerker.

Viktig å markere tydelig hvilken linje man skal spille.

Johanna og Siljes klubbmappe, komplett med møtereferater og medlemssøknader. Det var tider det.

8 år gamle hemmeligheter.

A1-Ben på forsiden av et blad som heter "tidenes kjekkeste"? Skeptisk. Jeg fant også en hel boks med avisutklipp av alt som hadde med Ringenes Herre eller Harry Potter og gjøre. Jeg var nok en liten fanatiker.

En av plakatene som utgjorde tapetet på rommet mitt på slutten av barneskolen.

Gamle aviser fra 2002-2003.

Rosenborg skal spille mot Inter i 2002.
Altså ikke C. Ronaldo, men gode, gamle brasilianske Ronaldo.

Nedenfor er det en sak hvor Eggen blir aggressiv når VG ønsker å lage en sak om forskjellene mellom han og Hareide, som trenere. Historien forteller også om hvordan Eggen er blid igjen 5 minutter senere, når han har fått tatt seg noen magedrag.

Rosenborg lå ikke så verst an etter én spilt kamp i Champions League. Men de endte likevel sist i gruppa med 4 poeng, 4 uavgjort og 2 tap. Inter og Ajax gikk videre, selv om Lyon knuste Rosenborg 5-0 i Frankrike, mens Rosenborg klarte to uavgjortkamper mot Ajax.

Drama på landslaget: Carew slår til Riise i spillerbussen etter en landslagskamp, og Riise får en hoven høyrekjeve, men er "heldig som ikke blir skikkelig skadet." Like etterpå signerer Carew for Roma.

Flere kuriositeter: Myggen vurderer å legge opp, 6 år før han planlegger et comeback på Start(Forøvrig en meget frekk overskrift). Roar Strand, Basma og andre gamle travere spiller fortsatt landslagsfotball, og Leeds befinner seg fortsatt i Premier League.


En mengde kvalitetsbøker fra tl-klubben.

Dette er litt eldre, fra 90-tallet en gang. Jeg var åpenbart et stort talent med fargeblyantene.

Jente med rutete genser, jente med pølsefingre, og gutt i profil.

Jente med kalott eller en knapp på hodet(?), brudepar, mennesker uten hals, MEN med hatt.

Vinternatt i Rondane, fugler som flyr mot solen, og Bowler fra kykkelikokos.

Min debut som forfatter. En hel bok om et gansge lite spøkelse.

Et svært detaljert kort fra Synne.

Et litt mer detaljert, om enn noe kryptisk kort fra Ranveig.
"TIL JOHANNA
VI HA R HTE FINT
I SÅME R FERIEN
HAR DEREDE
VI HAR SET
EN PAPEGØYE
GO EN KROKODILE
VI HAREME KANO
GO FLÅTE OG BADA
VI HAR BESØK AV
SØSKENBARMAV
ÅRES HILSEN RANVEIG"
Jeg vet ikke hvor gammelt det er, men tydeligvis fra før Ranveig hadde lært om punktum.

Ingen kommentarer: