mandag 10. august 2009

TMF 09 på sånn halvveis stikkordform.

TMF er alltid kos, selv om jeg jobba på kjøkken, og var veldig close et break down etter kjøttkakeoppvasken.

Kjøkkengjengen var så bra at jeg overlevde. Hadde uendelig mange latterkramper på grunn av dem.

Har fortsatt "HeiHei!" "Ali blir du glad i" "All you need is love" og "And it breaks my ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-heart" på hjernen.

Michael Jackson fikk opp stemninga, selv om jeg snakka i søvne hver natt, og hadde mareritt om at det var tomt for hvitost. (Ja, skikkelig mareritt, med kaldsvette og full pakke!)

Når vi endelig hadde vaska opp alt, og tørka gulvet, og generelt var klare til å dø kom praktisk med enda mer oppvask,

Å være på Åpta er nesten som å være i Carlisle, hvor du ikke skjønner halvparten av det folk sier, men jeg har vendt meg til å gjenta alt jeg sier både på bokmål og stavangersk. Dessuten har jeg lært at tutt=smokk og at okke ikke er en forkortelse for dokker, men en forlengelse av vi, vår, oss eller noe sånn.

Jeg har lært om mikrolaks, og helsetjenesten generelt.


Trønderne var der også, bra folk.

Jeg har sunget i mikrofon på en scene, noe jeg aldri hadde trodd skulle skje.
"Praktisk er bra, praktisk er toppen,
praktisk er deilig bare se på den kroppen."
(sangen laget jeg og Karoline på kjøkkenet en dag praktisk var ekstra snille og greie. Improvisasjonssang er vi gode på!)

Dessuten spilte vi fugledansen, rai rai og annen usømmelig musikk, mens Pål Rake fortalte morsomme historier om E6 og Kristiansandsleiligheter.

Festivalsjef Marit var helt amazing, og folk er generelt veldig snille, og det var en stor kontrast å komme på NSB etterpå å møte sure konduktører som kjefta på alle og enhver,

men han søte møringen som jobba i kaffeen gjorde opp for det hele, siden han smilte hele veien.


Mitt største lederansvar fikk jeg av Mari, da hun ba meg passe på diamantringen hennes mens hun var på skumparty, det funka fint, helt til jeg ble dratt med inn i skummet selv, og når jeg rista skum av hendene etterpå fløy ringen av fingeren min og landet i bunnen av alt skummet. Jessda.


Vi spraya syke mengder sprit desinfeksjonsspray.
"Gni til det blir tørt"
"Nei, du kan ikke ta med hele kartongen, kom hit med glasset ditt å fyll på du."
"Dere får ikke lov til å bruke eget bestikk og kopper"

"Gni til det blir tørt, over, under og mellom fingrene"
"Heihei"
"Det er mat på bordene, dette er bare et rasjonsbord"
"Nei! Det koster fem kroner for tallerken"

"Befruktning i matteltet!"

"Vil du bli med hjem å se på soppen?"


"Viktig at alle vasker hendene før de spiser"
"-og etter at de har vært på do"
"Nei, for influensa smitter bare gjennom dråpesmitte, så det trenger de ikke..."

Dessuten kom jeg i lokalavisa, riktignok under mitt pseudonym, Johanna Hannevik, men likevel.
Kunne lett betalt 300kroner til for massasje.

6 kommentarer:

Karen sa...

Mycket viktig med illustrasjonsbilde av ringen^^
Savn <3

AKI sa...

http://www.youtube.com/watch?v=cUZ3J8iVjAU

Anonym sa...

Jammen kom vi ikke i lokalavisa! de snudde litt på det vi sa, men.. Nå er vi i hvertfall superkjendiser på sørlandet

David

Lilje sa...

Ah, for et fantastisk avisutklipp. Oss to i samme artikkel :o

Henriette sa...

Du tok bildene mine ! :O
jeg har brukt samme i min blogg , XD
liker deg johanna !

Anonym sa...

Haha! Se her ja, vet ikke hvor mange ganger jeg fikk kjeft for å prøve å lure med meg melkekartonger fra matbordet... Dere gjorde en knall innsats da, lite influensa, så - respekt!

Forresten; Okke=oss, okka=vår ;)